čtvrtek 17. dubna 2014

Ranní běh jako začátek nové změny

Krásné odpoledne! 
Zdravím vás všechny z pohodlí gauče :D Ale nemyslete si, že se flákám! Ráno jsem byla běhat s Adulínem. Víte proč? Já si na sebe zase vymyslela nějakou změnu (spíš odkoukala na mých oblíbených blozích :D) Takže pěkně hezky od začátku :)


Jedna z představitelek Intermittent Fasting stravování. Dr Sara Solomon. Koukněte na YouTube :)





Jednoho dne jsem se nudila a tak jsem brouzdala a pročítala hafo článků. Tu jsem si všimla nadpisu přerušovaný půst... Tak jsem si poklepala na čelo, co to zase je za hloupou drastickou dietu. Ale potom jsem si přečetla článek a celkem mě to zaujalo. No a můžete si být jisti, že jsem se hned rozhodla pro vyzkoušení... 

Podle mého názoru se tzv. IF nachází ve stále rozvíjejícím boomu. Například Nikki to také zkouší a sepsala pár článků na vysvětlenou, které mě utvrdili v mém rozhodnutí vyzkoušet.. U Bloss, kde jsem narazila na IF poprvé, si můžete také něco přečíst. V neposlední řadě jsou dobré informace i na tomto blogu.

Protože výše zmiňované autorky tento způsob vysvětlují krásně dopodrobna,můžete si to pročíst tam, podělím se s vámi jen v krátkosti o co jde... 

Jednoduše si zvolíte interval ve kterém se budete stravovat (14/10, 16/8, 20/4). Já si vybrala 14/10. Za další by se měl jídelníček měnit podle toho, jestli máte v tento den trénink nebo ne. V den tréninku tedy logicky přijmete více kalorií (např. +20%) s větším množstvím kalorií a v netréninkový den méně kalorií (např. -20% od vašeho normálního příjmu) s méně sacharidy a více tuky.  Vybraný interval 14/10 znamená, že máte 10 hodin ze dne na to, abyste do sebe nasoukali všechen denní příjem. 14 hodin se tedy odehrává bez jídla. Já dnes tedy zkouším první den a jsem zvědavá, co na to bude říkat moje tělo. Proto, aby mě ráno nelákala lednička, jsem vyběhla na 35 minut ven. Odhaduji, po odborné přednášce od taťky běžce :D, že vzhledem k mému tempu na běžícím pásu, bych měla být trochu pomalejší v přírodě a tak když bereme v potaz, že 1 km mi trvá cca 6 minut. Tak jsem uběhla cca 6 km

Můj dnešní harmonogram:

7.00 budíček - káva se stévií a sójovým mlékem
8.10 běh
9.00 sprcha + příprava kaše 
9:30 snídaně - 90g ovesné vločky, 105g banán, 50g ananas, 10g sušené meruňky, 70ml sójové mléko
11:30 oběd - šli jsme s mamčou, ségrou, bráchou a taťkou na obídek do jedné zdravě vařící jídelny - 150g krůtí plátek s černým pepřem, 200g rýže, 50g zelenina
13.00 svačina - 20g kokosové plátky,10g sušené meruňky, 30g mandlí, 1 sušenka od Havlíčka (znalci vědí :D)
Dneska ještě sním....
15:30 svačina číslo 2 -  125g tvarohu, lžička medu, psyllium, 5-10g kokos
19:00 večeře - salát, 60g slunečnicového celozrnného chleba,šunka nebo tuňák

A co na to tabulky? 1707 kcal 

K mému překvapení jsem ráno neměla takový hlad, jak jsem si myslela. To mě docela překvapilo. Měla jsem v plánu vyzkoušet 4 jídla za den, ale protože jsem musela mít dříve oběd, tak se to nějak nepodařilo. Nevadí, zítra je taky den ;)

A k čemu je to všechno dobré? Slibují zvýšené spalování tuků, tak uvidíme :)

Kdo má, tak ať si užívá prázdniny a to sluníčko, venku je moc hezky (alespoň u nás) a kdo prázdniny nemá, tak ať tiše závidí :D

Heký den!

Káťa ;)



2 komentáře :

  1. Kači, běhání určitě schvaluju, sama jsem mu docela dost přišla na chuť (a to jsem se mu dříve vyhýbala obloukem!), hrozně mě to baví, nemluvě o tom, že je to úžasný relax a je to dobré i na srdíčko. :) Děkuju za pochvalu břicha, ale mám dojem, že to je část těla, se kterou nikdy nebudu úplně spokojená .. :D
    A ohledně sacharidů, snížila jsem je docela dost. Úplně vynechávám pečivo a těstoviny (necítila jsem se po nich nejlíp, jak jsem poslední dny pozorovala), na večeři a odpolední svačinu už prakticky žádné nemám, když nepočítám barevnou zeleninu. A jeden banán po posilovně, tím ale doplňuju sacharidy po tréninku. :))

    gettingfit.blog.cz

    OdpovědětVymazat
  2. :) Káti, mě to taky právě začalo docela bavit i když jsem si myslela, že se nikdy z té postele nebudu schopna dostat, ale jednou jsem to dokázala a od té doby to jde samo :D Je to možná také tím, že musím čekat na snídani až do devíti a budím se už před sedmou hodinou. Tak proč nevyužít toho času, zvláště teď o prázdninách. Chtěla bych v běhání ráno na lačno pokračovat i když budu chodit do školy. Tak snad to nějak skloubím :D To bříško máš vážně super! Panejo, to tě obdivuju, já jsem si je zase hezky navýšila po sacharidových vlnách, protože jsem byla úplně vyšťavená a stejně by mi to dlouhodobě nevydrželo :D Děkuju za komentář! :))

    OdpovědětVymazat

Nějaký dotaz? otázka? Napište ;) Uvítáme každý komentář :)