neděle 9. března 2014

Překvápko ( jen si to rozklikněte :D )








Čauky,
to je dneska venku nádherně že joo? Musím vám říct, že včera nebo předevčírem mě napadl takovej šílenej nápad... Bude to pro mě celkem výzva vydržet to. Ale jestli chci něčeho dosáhnout, tak to zkrátka jinak asi nepůjde. To překvapení se jmenuje...... sacharidové vlny!

Přečetla jsem si spousty ukázkových jídelníčků. Pokud vás neodradí první odkaz narazíte i na jiné jídelníčky než typu: 

SNÍDANĚ: vaječné bílky
SVAČINA: protein
OBĚD: kuřecí maso + rýže
SVAČINA: protein
VEČEŘE: kuřecí maso + rýže

můžete narazit i na ty, kde už máte více druhů potravin... Skoro celý den jsem se pročítala internetem a vznikl z toho můj vlastní rozpis jídel.

A v čem to vlastně všechno spočívá? 
Principem této diety je postupné zvyšování a snižování množství sacharidů. V podstatě byste měli jíst jídla s co nejvyšší hodnotou bílkovin a nejnižší hodnotou již zmiňovaných sacharidů. 

Způsoby dávkování
Je několik způsobů. Tím prvním a dle mého názoru nejnáročnějším rozdělením je:
PONDĚLÍ: 50g
ÚTERÝ: 100g
STŘEDA: 300g
ČTVRTEK: 50g
PÁTEK: 100g
SOBOTA: 300g
NEDĚLE:50g
Střídají se pouze hodnoty sacharidů 50,100,300..

Další způsob:
PONDĚLÍ: 50
ÚTERÝ: 50
STŘEDA: 100
ČTVRTEK: 150
PÁTEK: 200
SOBOTA: 250
NEDĚLE:300
Podle mě je toto šetrnější a tak jsem si i já vybrala toto dávkování...
Samozřejmě můžete si dávkovat zcela podle sebe, dokonce první den může být tzv. nulový. 0g sacharidů je na mě ale opravdu silná káva :D

Jak funguje?
Jako následek střídání nízké a vyšší hladiny sacharidů v krvi se vaše tělo a váš metabolismus doslova rozjede jako mašina. A začne pálit vaše tuky. Jak je možné, že svaly nechá na pokoji? Na tom mají svou zásluhu právě bílkoviny, které nedovolí brát hmotu z vašich svalů. První den, kdy je sacharidů nejméně, postihne vaše tělo šok, na který si ovšem není schopno zvyknout, protože další dny se přísun sacharidů zvyšuje. Tak se zabrání známému a nechtěnému jo-jo efektu, při kterém si tělo zvykne na stálý nízký přísun živin a ukládá si vše do svých tukových zásob.

K jakému účelu je tato technika stravování?
Překvapivě k hubnutí že ano :D Nicméně na internetu je často popisována jako velmi drastická dieta, a to překvapivě ne až tak na stravování jako spíše na vaši psychiku. Podle mého je dieta právě tak náročná z toho důvodu, že každý z nás je tak nějak zvyklý ne-li závislý na sacharidech. Přílohy, kaiserky, ovoce, müsli, ovesná kaše.. a mnoho dalšího.
Tato metoda je doporučována, jako takzvané vyrýsování svalů. Proto není vhodná pro lidi s vysokou nadváhou nebo také pro ty, kteří neznají alespoň základní zásady zdravého stravování...

Jak dlouho toto vydržet?
Toto je právě na každém, kolika se chcete právě vy zbavit podkožního tuku. Odborníci tvrdí, že je možné za týden zhubnout až 2kg, tuku podotýkám! Což mě osobně velice překvapilo. A proto je jen na vás jestli bude chtít vydržet 14 dní nebo měsíc.
Já jsem si pro začátek vybrala 3-4 týdny. Tak uvidíme, kolik vydržím.

Jestli se to povede, tak přichystám na každý týden takový "deníček", kde se s vámi podělím o mé pocity z každého dne, přeměření obvodu těla a snad i nějaké srovnávací fotky a popřípadě jídelníček. Chtěli byste?  

Tak držte palce :)
Mějte se fajn!
Káťa ;)



Žádné komentáře :

Okomentovat

Nějaký dotaz? otázka? Napište ;) Uvítáme každý komentář :)